söndag 21 april 2013

Balsam för själen...

Ligger här och tankarna flyger runt runt runt, helt klart är det min tid nu, Kung Bore har släppt taget och våren är här...äntligen! Snödroppar, Bofinken, Sädesärlan har kommit... underbart!!! Jag gör som katten - spinner!! men det gör jag inte enbart för att våren kommit -jag har ju en fritidsyssla också; ridning, och vi var ute på en tur min dotter och jag på våra underbara älskade hästar.
Det är helt underbart att rida omkring i skog och natur, det är en sådan frihetskänsla... kan bara inte förklara...Jag älskar min lille islänning A'si!!!
Vi red genom skogen som sagt, vi har riktigt fina ridvägar här - man hör fåglar kvittra, rådjur som springer vid skogsbrynet, ja t o m en liten mus som kila över en åker, sedan såg vi Tussilago också som håller på att slå ut...
Är inte detta avkoppling så säg...
Tänk att det skulle behöva ta drygt 30 år innan jag fattade att det är min melodi - Livet är en fest-rid Islandshäst!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar