onsdag 10 april 2013

En liten tillbakablick...

Sitter här och funderar lite över långdragen kyla och att inte vårvärmen får fart och då kom jag på att det har vart så här förr och att det inte är unikt för nutid...
För 28 år sedan ramlade jag på väg till jobbet och bröt 8:e bröstkotan, då låg det en massa snö kvar, det var rejäl snösmältning dagen innan men natten till den 10/4 smällde det till med rejält med minusgrader, -20, fick knappt i gång bilen på morgonen.. Jobbade i hemtjänsten. Kinna, parkerade vid min första vårdtagare och hann väl låsa bilen... gick ett par steg och pang, där låg jag..platt fall bakåt och slog i ryggen på en isknagg... jisses vad ont, 4 veckors sjukskrivning...
Så en sak är säker; här har varit skitkallt långt fram på våren förr... men men -Jag vill ha vårvärme NUUU!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar